sabato 8 giugno 2013

Sust dij mòt _ Significato delle parole

PIEMONTEIS: Sust dij mòt

As peul nen fondesse sël significà 'd na paròla. As peul nen fidesse che con na paròla as peul dì tut, përché a l'è 'mé scomëtte s'un tìtol tòssich. A falirà. Ël sust dij mòt d'ës temp a subiss tanme mai dnans l'entropìa, ël dësardriss, ël cangiament, la dzorprodussion, l'enfiassion. La rej stradal dle paròle a l'ha mach d'utent ch'a la espluato e gnun cantonè. La natura dij mòt a fonsion-a 'mé n'ecosistema. L'ha damanca 'd guardian. E da guardian enfitèotich dl'anvironment lenghistich, j'òm a l'han ël dovej naturalment vagnà ëd guernè e ameliorè 'l sust ëd tute le paròle, e 'd minca 'n pcit oget. E nen tant con ëd neuve acession, pitòst con d'afermassion dël valor; foma na comparision edil: i l'oma na paròla faita 'mé na cà; soens a serv pa ampiè la cà con d'àutre neuve stansie. Dovoma mach ornela, ardrissela, vivla e, quand queidun a vorërà catela, dì: "Sta ca a val 300 mila Euro e nen n'Euro d'men; luscme nen."

"Guardian enfitèotich", magara i seve nen còs a veul dì "enfitèotich", e mi i veul esse sigur ch'i lo seve përchè sta paròla a am fa fé 'd bej pensé:
https://it.wikipedia.org/wiki/Enfiteusi  https://fr.wikipedia.org/wiki/Bail_emphyt%C3%A9otique

ITALIAN: Significato delle parole

Non si può contare sul significato di una parola. Non ci si può fidare che con una parola si possa dire tutto, perché è come scommettere su un titolo tossico. Fallirà. Il significato delle parole in quest'epoca è soggetto come mai prima all'entropia, al disordine, al cambiamento, alla sovrapproduzione, all'inflazione. Il paese delle parole ha solo sfruttatori e nessun cantoniere. La natura delle parole funziona come un ecosistema. Ha bisogno di custodi. E in qualità di custodi enfiteutici dell'ambiente linguistico, gli uomini hanno il dovere naturalmente acquisito di conservare e migliorare il significato di ogni singola parola, di ogni singolo oggetto, non tanto con nuove accezioni, ma con un'affermazione del valore. Facciamo un paragone edile: abbiamo una parola che è fatta come una casa; spesso non è necessario ampliare la casa con nuove stanze. Dobbiamo solo ornarla, tenerla in ordine, viverla e, quando qualcuno vorrà comprarla, dire: "Questa casa vale 300 mila Euro e non un Euro in meno; non mi fregare."

"Custodi enfiteutici", forse non sapete cosa vuol dire "enfiteutici", e io voglio essere sicuro che lo sappiate perché questa parola fa far dei bei pensieri:
https://it.wikipedia.org/wiki/Enfiteusi  https://fr.wikipedia.org/wiki/Bail_emphyt%C3%A9otique


Nessun commento:

Posta un commento