sabato 20 luglio 2013

Lòsna frapa 'l disch dur, un ferì_Lampo colpisce l'hard disk, un ferito

PIEMONTEIS: Lòsna frapa 'l disch dur, un ferì

Cand s'lòsna 'l disch dur ëd na përson-a ch'a scriv, scansion-a 'd disegn, archivia dzor sò elaborator d'vair dait produvù daspërchiel, im calërìa a dì intim (s'a l'era nen ën mòt ch'a arcòrda tan ën pair ëd bòxer macià 'd...) i chërd ch'l'è na situassion stòricman neuva. Pensè a monsù Tromlin Dòvis, nassù dël 1894 e mòrt dël 1975. Chiel a datilìa con l'Olivet ëd papè dzor d'aut papè. Soa fomna a podìa lesje, donch chiel a andasìa pian, as modrava, a vivìa con teror ën possibil fichet, donch a studiava jë scondon pì dròj e fasìa l'anpossibil për fè parve nojos sò studi, parej da dësanviè dlongh j'arserche dël dit sciapabale ch'as ocupa nen d'sòj fotù faitass. Bin. Mi contrariman l'haj gnun-a modrassion, gavà d'audio. Mi contrariman l'haj gnun teror, gavà apont col ch'as lòsna 'l disch dur pr'ën dzorcaud istal, che comsìa l'è semper na leugna stronsà dësvalutà ant la vita comun. I tralasso vorsuman mia përsonal balenghëssa (oviosman includùa) d'avej maj fait ën back up e d'avej carià sla ragnà o scangià për mail la ponta dl'isiachi (1) ëd mia produssion (LA PRODUSSION, capì?). Oltra sòn, l'haj nen ël dnè për fè arcuprè 'j dait an cambra bianca. Oltra ancor, l'haj avù nen për na sman-a mè amà, zurin Word 2007 për datilè. A l'è 'me... 'me s'am gavavo 'l papè e la piuma e a brusavo tut lòn mè. 'Me s'a proibìo a Monsù Dòvis ëd datilè. Për sòn i son ancor ferì e gordì. E antlor pr'arpijeme i l'haj ancaminà a parlè da sol ancor pì che 'l sòlit, blufand dë scrive ant l'aria. L'haj marcià sij mont, l'haj scotà David Bowie, l'haj arpiassà 'd lampiòte e l'haj dëserbà jë stipt dj'autoblocant ant l'eira. Tlor son rivà ant mia ment d'afè. E d'aut afè. E chi a vivrà a jë vëddrà. (2)

(1) MNM (Mè Neuv Mòt): "isiàchi" a l'è n'importassion da l'islandeis, dont "ísjaki" a veul dì col che ant la pì part dj'aute lenghe as ciama "iceberg" e che an italian fondamentalist as podrìa ciamè dcò "borgognone" o "borbottone". Ma còst sì a l'è PIEMONTEIS fondamentalist made at my home. Ciuceme 'l causset.

(2) Seguiteme a l'è 'l tòch pì dificil d'vòst travaj, i lo saj, mej car zer leseur. Marman ën dì i chitraj a fè 'l fumos e im anandiraj a contè j'afè 'me a son. Ma i deuv creè la giusta sospensa.

ITALIAN: Lampo colpisce l'hard disk, un ferito

Quando si fulmina l'hard disk di una persona che scrive, scansiona disegni, archivia sul suo computer quantità notevoli di dati autoprodotti, oserei dire intimi (se non fosse un termine che ricorda molto dei boxer macchiati di...) credo sia una situazione storicamente nuova. Pensate al signor Bartolomeo Dovis nato nel 1894 e morto nel 1975. Lui scriveva con l'Olivetti carte su carte. Gliele poteva scoprire la moglie, quindi ci andava leggero, si moderava, e viveva con terrore la possibilità di un ficcanaso, quindi studiava i nascondigli più strani e faceva di tutto per rendere noioso il suo studio, in modo da scoraggiare in partenza le ricerche del detto rompicoglioni che non si fa i cazzi sua. Bene. Io al contrario non ho alcuna moderazione, se non di audio. Io al contrario non ho alcuna paura, se non appunto quella che si fulmini l'hard disk per surriscaldamento estivo, che tuttavia è sempre una stronzata remota nella vita quotidiana. Sto volutamente tralasciando la mia personale stupidità (ovviamente inclusa) di non aver mai fatto back up e di aver caricato su internet o scambiato via email la punta dell'iceberg della mia produzione (LA PRODUZIONE, avete capito?). Per giunta, non ho soldi per fare un recupero dati in camera bianca. Inoltre, non ho avuto per una settimana il mio amato, celestino Word 2007 per scrivere. E' come se... come se mi avessero tolto carta e penna e avessero bruciato tutto quel che è mio, come se avessero impedito al signor Dovis di scrivere. Per questo sono ancora afflitto e intorpidito. E allora per riprendermi ho iniziato a parlare da solo, ancora più del solito, come per scrivere nell'aria. Ho fatto passeggiate in montagna, ho ascoltato David Bowie, ho sostituito lampadine e tolto l'erba fra gli autobloccanti in cortile. E allora mi sono venute in mente delle cose. E altre cose. E chi vivrà le vedrà. (1)

(1) Seguirmi è la parte più difficile del vostro lavoro, lo so, miei cari zero lettori. Forse un giorno smetterò di fare il fumoso e mi avvierò a raccontare le cose come stanno. Ma devo creare prima la giusta suspance.

Tël mentre vardè sì s'a l'è nen sospansa/Intanto guardate qui se non è suspence:




Nessun commento:

Posta un commento